Italai

Pasaulyje yra gražiausios dvi britvos (man):
"Ducati 916" ir "MV Agusta F4". 


Kodėl? Nors neišmanau techninių subtilybių ir nežinau valdomumo savybių (nes dar nevairavau), galiu spręsti tik/ net apie vieną parametrą.
Man patinka dizainas: siluetas, tūris, kompozicija, elementų išdėstymas, formos ir pan.

Abu motociklai - grakštūs, gryni, lengvi, neperkrauti, išieškotų linijų. Tokie paprasti, kad, atrodytų, per daug sudėtinga suvokti, kaip taip gali būti. Čia puikiai tinka auksinė taisyklė: "Genialumas - paprastume".

Ir nenustebau, kai sužinojau, kad "916" (1994 m.) ir "F4" (1997 m.) sukūrė tas pats genijus - Massimo Tamburini! Taip pat jo vaisius - "Cagiva Mito" bei... "MV Agusta Brutale"! Pradėjęs dirbti savo įmonėje "Bimota", dizaineris ilgainiui sukūrė dešimtis motociklų.. Pats Tamburini sako, kad gero dizaino paslaptis yra paprastumas. "Mažiau yra daugiau. Nėra didelės paslapties. Yra daug gerų jaunų dizainerių, bet problema slypi tame, kad jie spaudžia viską iki limito/ ribos. Akimirka, kuomet dizaineris žengia vieną ar kelis žingsnius atgal ir nusprendžia daryti motociklą normalų ir "švarių" formų - tuomet dizainas tampa teisingas." (Žurnalas "Fast Bikes", 2011 gruodis).

Nors viską jau žinote, truputį sausų faktų kaip daugmaž yra susirišę italai "Ducati", "MV Agusta" ir "Cagiva":

1926 m. "Ducati" įkūrė broliai Adriano ir Marcello Ducati. Jie daug visko gamino ir visaip gerai jiems sekėsi (ypač 1970-aisiais), kol 1985-aisiais "Ducati" patyrė finansinių nesklandumų ir ją nupirko "Cagiva". Šią įmonę savo ruožtu įkūrė broliai Claudio ir Gianfranco Castiglioni 1978 m.
1992 ir 1993-iais "Cagiva" buvo Grand Prix 500cc nugalėtoja. 1994-iais dėl finansinių problemų "Cagiva" pardavė "Ducati". Tuomet jai priklausė ir "MV Agusta", todėl pasirodžius "MV F4" įmonė persivadino į "MV Agusta". 2000 m. pasirodę "Raptor" ir "V-Raptor" (na ok, varikliai ne italų - jie "Suzuki"), buvo stulbinantys nuogi motociklai kurių dizainą kūrė Miguel Galluzzi - "Ducati Monster" kūrėjas. (!) Beje, jis "Cagivoje" dirbo 17 metų iki pat 2006-ųjų, kuomet perėjo į "Aprilia".
O štai, "MV Agusta"- didis vardas motociklų lenktynių istorijoje. Įmonę 1945 m. įkūrė Domenico Agusta. 1958-1974 m. "MV" tapo Grand Prix 500cc nugalėtoja 17 kartų iš eilės! Giacomo Agostini vardas čia į temą. 1977 m. Agusta šeima prarado didžiają dalį šeimos verslo kontrolės. Taigi nors 1980 metais "MV Agusta" pradingo iš motociklizmo pasaulio, po beveik dviejų dešimtmečių ji sugrįžo! Naujoji "MV" turėjo užsitarnauti reputaciją ir jai tai puikiai pavyko.
(Informacija iš knygų Hugo Wilson's "Hot Bikes" ir Roland Brown "On 2 Wheels").

Kolkas. Bus tęsinys :)

Komentarai

Populiarūs įrašai